Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Статут школиСТАТУТ КОНОТОПСЬКОЇ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ ШКОЛИ І – ІІІ СТУПЕНІВ № 3 КОНОТОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(НОВА РЕДАКЦІЯ) м. Конотоп 2009 р.
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 1.1 Конотопська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів № 3 Конотопської міської ради Сумської області знаходиться у комунальній власності, є неприбутковою організацією. 1.2 Конотопська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів № 3 Конотопської міської ради Сумської області (далі – СШ № 3) є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер. 1.3. Засновником СШ № 3 є Конотопська міська рада. 1.4 Головною метою СШ № 3 є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти, поглиблене вивчення окремих предметів, профільне навчання. 1.5 Головними завданнями навчального закладу є:
1.6 СШ № 3 у своїй діяльності керується Кон6ституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими документами, власним статутом. 1.7 СШ № 3 самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним статутом. 1.8 СШ № 3 несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:
1.9 У СШ № 3 визначена українська мова навчання, запроваджено поглиблене вивчення окремих предметів, профільне навчання. 1.10 СШ № 3 має право:
1.11 У СШ № 3 створюються та функціонують:
1.12 Медичне обслуговування учнів здійснюється медичними установами міста. 1.13 Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладаються між ними. ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ 2.1 СШ № 3 планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного плану та плану роботи на місяць. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується радою навчального закладу. 2.2 Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання. Робочий навчальний план школи погоджується радою навчального закладу і затверджується начальником відділу освіти міської ради. У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків та режим роботи. 2.3 Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчального закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів. 2.4 Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за денною та індивідуальною формами навчання. Бажаючим надається право та створюються умови для прискореного закінчення школи, складання іспитів екстерном. 2.5 Зарахування учнів до навчального закладу, до класів з поглибленим вивченням окремих предметів здійснюється відповідно до чинного законодавства. У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності документів, встановлених Міністерством освіти і науки України. 2.6 У школі першого-другого ступеню навчання для учнів 1-6 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу створюються групи продовженого дня. Зарахування учнів до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора школи на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють). Режим роботи групи продовженого дня затверджується наказом директора. 2.7 Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом. Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються у перших-четвертих класах 31 травня, у 5-11 класах – 20 червня, але не пізніше 1 липня наступного року. Навчальний рік поділяється на семестри. 2.8 Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України). 2.9 За погодженням з відділом освіти ради з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу щорічно радою навчального закладу затверджується графік канікул, тривалість яких протягом навчального року становить не менше 30 календарних днів. 2.10 Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах – 35 хвилин; других-четвертих класах – 40 хвилин; у п’ятих – одинадцятих класах – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти міської ради та головним державним санітарним лікарем. 2.11 Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу, затверджується директором і погоджується головним державним санітарним лікарем. Тижневий режим роботи навчального закладу фіксується у розкладі навчальних занять. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань. 2.12 Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначається вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. 2.13 У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів. У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію. 2.14 Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником. 2.15 Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається діючою Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності. 2.16 При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання та математики. 2.17 Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається діючим Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти. 2.18 Учням, які закінчили певний ступень навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:
2.19 За успіхи у навчанні для учнів встановлюються різні форми морального (грамоти, похвальні листи, медалі) і матеріального заохочення в межах коштів, передбачених на ці цілі. ІІІ. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ 3.1 Учасниками навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі є:
3.2 Права і обов’язки учнів, педагогічних працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом. 3.3 Учні мають право:
3.4 Учні зобов’язані:
3.5 Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки. 3.6 Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про Працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами. 3.7 Педагогічні працівники мають право на:
Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України. 3.8 Педагогічні працівники зобов’язані:
3.9 У навчальному закладі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України. 3.10 Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків та умов колективного договору (контракту), або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства. 3.11 Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
3.12 Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов’язані:
3.13 Представники громадськості мають право:
3.14 Представники громадськості зобов’язані:
ІV. УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ 4.1 Управління навчальним закладом здійснюється відділом освіти міської ради. Безпосереднє керівництво СШ № 3 здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи менше як три роки Директор призначається і звільняється начальником відділу освіти міської ради за погодженням з міським головою. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється відділом освіти міської ради за поданням директора школи. 4.2 Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу є загальні збори колективу (конференція), що скликаються 1 раз на рік. Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від трьох категорій: - працівників СШ № 3 – зборами трудового колективу; - учнів СШ № 3 ІІ – ІІІ ступеня - класними зборами; - батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами. Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників СШ № 3 – 15, учнів – 15, батьків і громадськості – 15. Термін їх повноважень становить 1 рік. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Право скликати збори (конференцію) мають голова ради СШ № 3, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор, відділ освіти. Загальні збори (конференція): - обирають раду СШ № 3, її голову, встановлюють термін їх повноважень; - заслуховують звіт директора і голови ради СШ № 3; - розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності СШ № 3; - затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності СШ № 3; - приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників; - в разі необхідності приймає рішення про збір коштів (благодійних внесків) до фонду розвитку школи. 4.3 У період між загальними зборами (конференцією) діє рада СШ № 3 4.3.1 Метою діяльності ради є: - сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу; - об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку СШ № 3 та удосконалення навчально-виховного процесу; - формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом; - розширення колегіальних форм управління навчальним закладом; - підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу. 4.3.2 Основними завданнями ради є: - підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями; - визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямків розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічного забезпеченню навчально-виховного процесу; - формування навичок здорового способу життя; - створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі; - сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду; - підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів; - сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів; - підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів; - ініціювання дій, що сприяли до неухильного виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти; - стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей; - зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та школою з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу. 4.3.3 До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ – ІІІ ступенів навчання, батьків, громадськості. Представництво в раді і загальна її чисельність визначається загальним зборами (конференцією) навчального закладу. Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами (конференцією). На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину. 4.3.4 Рада навчального закладу діє на засадах: - пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави; - дотримання вимог законодавства України; - колегіальності ухвалення рішень; - добровільності і рівноправства членства; - гласності. Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією). Кількість засідань визначається їх доцільністю, але не менше двох разів на навчальний рік. Засідання ради може скликатись її головою або з ініціативи директора СШ № 3, а також членами ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради. Рішення ради, що не суперечать законодавству України та Статуту СШ № 3, доводяться в семиденний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, громадськості. У разі незгоди адміністрації СШ № 3 з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органі громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету СШ № 3. 4.3.5 Очолює раду СШ № 3 голова, який обирається із складу ради. Голова може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою. 4.3.6 Рада СШ № 3: - організовує виконання рішень загальних зборів (конференції); - вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, пробільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин; - спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням; - разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу; - затверджує режим роботи навчального закладу; - сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування; - приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників СШ № 3 золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» та срібною медаллю «За досягнення у навчанні», нагородження учнів Похвальними листами та Грамотами; - разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості та потреби учнів; - погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік; - заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності; - виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями; - виступає ініціатором проведення добродійних акцій; - вносить на розгляд педагогічної ради та відділу освіти пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу; - залучає громадськість, батьків або осіб, що їх замінюють, до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями; - приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням; - бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстежен |
наші друзі
Пошук
Календар
Архів записів
|